یزدفردا "معاون هنری وزارت ارشاد در یزد در مورد برخورد با کنسرت های مجوز دار اظهار داشت :به محض صدور مجوز توسط وزارت ارشاد برای موسیقی تمام سازو کارهای حکومت باید از آن حمایت کنند
به گزارش خبرنگار یزدفردا "وی افزود :افرادی که در این حوزه ها بعد از صدور مجوز دخالت می کنند قطعا پایگاهی در بین مردم و مسئولین ندارند .

دکتر شاه آبادی در ادامه افزود:با  افرادی که حرکت های آشوب گرانه انجام می دهند برخورد خواهد شد و دستگاه های انتظامی باید با اینگونه حرکت ها برخورد نمایند .

دکتر شاه آبادی تاکید کرد :صدور مجوز کنسرت ها ی عمومی در درون استانها  و با نظر شورای فرهنگ عمومی همان استان
صورت می گیرد.وی افزود:اگر رویه عملکرد در این زمینه در استانها متفاوت است تنها به لحاظ فرهنگ عمومی آن استانهاست  و قانون هم این اختیار را به شورای فرهنگ عمومی استانها داده که با توجه به فرهنگ بومی تصمیم گیری شود .
دکتر حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:شهر دارالعباده یزد از حساسیت ویژه ای برخوردار است و ما همه این حساسیت ها را درک کرده ودر پی تولید آثار موسیقیایی فاخر متناسب با فرهنگ بومی  و متناسب با خواست خانواده ها و عموم مردم هستیم.

وی تاکید کرد :اگر این حرکت آرام است به دلیل عدم رعایت مسائل فوق بوده وبه دلیل ساختار شکنی ها و جسارت هایی صورت گرفته می باشد وما آماده ایم که این حوادث پیش نیاید .

برای اولین بار بخشی از بودجه موسیقی برای حمایت از موسیقی سنتی و مقامی اختصاص داده شدکه مبلغ آن 500 میلیون تومان می باشد .

وی در مورد فعالیت انجمن موسیقی در یزد اظهار داشت :انجمن موسیقی در یزد وجود دارد  و اگر به هر دلیل نمی تواند موانع را برطرف کند باید مشکلات بررسی و موانع برطرف شود .

دکتر شاه آبادی با تاکید بر سخنان شب گذشته خود اظهار داشت :تاکید شد که بر روی آلبوم های موسیقی سنتی مخاطب دار ،متناسب با فرهنگ بومی استان می توانند کار کنند و ارشاد هم حمایت می کند .

دکتر شاه آبادی با اشاره به اینکه  دنیای مفهومی هنرمندان و علما در برخی موارد فاصله گرفته است اظهار داشت :و البته هنرمندان ما در این  فضا رشد کرده اند ،ولی به محض اینکه می خواهند کار هنری خلق کنند فضائی بوجود می آید که باعث به وجود آمدن دغدغه در نزد علماء می شود .علما کارشان تربیت انسانهاست و این انتظار هم می رود که هنرمندان اگر آثاری خلق می کنند در جهت خدمت به جامعه باشد .
معاون هنری وزیر ارشاد گفت:در سفرهای استانی خدمت ائمه محترم جمعه می رسیم و دغدغه های آنها را شنیده و در جلسات با هنرمندان به آنها منعکس می نماییم
علما آثاری را می خواهند که جوانان را به سمت و سوی دین سوق دهد .نیاز جامعه هنر فعال و شاداب است و نیاز کشور واقشار مختلف جامعه به آثار هنری را تصویر کرده باشیم .و وظیفه ما این است که تعامل بین این دو قشر را ایجاد نماییم
.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا